Deze website gebruikt (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren en voor social media. Lees de cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
9 meldingen (geen file) Weekendhinder A7 door wegwerk Hoorn-Noord Haagse hinder verwacht door wegwerk bij Ypenburg (A4) A6 dit weekend dicht voor wegwerk 9 meldingen (geen file) Velsertunnel (A22) dicht na ongeluk Hinder op A9 door duinbrand Heemskerk Bermbrandgevaar blijft groot: peuken en afval binnenboord

Tegenslag blijft herstel Moerdijkbrug achtervolgen

Opnieuw is er tegenslag voor het herstel van de Moerdijkbrug. Het wegdek is niet stroef genoeg, zo is gebleken uit onderzoek. Daarom moet een extra slijtlaag worden aangebracht. Deze werkzaamheden duren tenminste zes weken, zodat ook de verkeersmaatregelen ter hoogte van de Moerdijkbrug anderhalve maand langer noodzakelijk blijven.

De versmalde en deels verlegde rijstroken veroorzaken nu vrijwel elke spits extra file: ’s ochtends op de rijbaan van de A16 en A17 richting Rotterdam en ’s middags op de rijbaan van de A16 richting Breda.

In 2005 werd de brug voorzien van een laag Hoge Sterkte Beton (HSB). Bij de werkzaamheden werd gebruik gemaakt van een tentconstructie, die op 25 november 2005 door de harde wind aan flarden ging. Eerder al was er commotie over de tent, omdat de gemeente Moerdijk eiste dat een bouwvergunning voor de tent zou worden aangevraagd. Voordat de gemeente bestuursdwang kon toepassen, is de tent verplaatst naar het deel van de brug dat onder de gemeente Dordrecht valt. Overigens werd dat besluit vernietigd door de rechtbank van Breda, omdat de werktent duidelijk niet bedoeld was om langere tijd op dezelfde plaats te staan.

In 2006 bleek dat het wegdek niet voldoende vlak was en dat er enkele kwetsbare plekken in het beton zaten. Daarom werd besloten dat de rijbaan een deklaag zou krijgen om de kuiltjes op te vullen. Op een aantal plekken moest de betonlaag eruit om de holle plekken te vullen. Het herstel begon op 20 november 2006, na een onderzoek hoe de problemen konden worden verholpen en veel getouwtrek met de aannemer van het project.

De problemen zijn er de oorzaak van dat de voor 2006 aangekondigde werkzaamheden aan de westelijke rijbaan van de Moerdijkbrug nog steeds niet zijn gestart.

Laatst gewijzigd: 1 juni 2007, 18:41
pp

Verkeersbeeld

[klik voor streaming]
22-07-18, 02:33

Spitsverwachting

ma 23 juli (Ochtend)
(vrijwel) geen spits

Zomervakantie in heel Nederland. Je begrijpt: de ochtendspits stelt niet veel voor. Geniet ervan.

Bij (vrijwel) geen spits wordt tot 75 km verwacht. Enkele files op de zwaarste knelpunten.

ma 23 juli (Avond)
(vrijwel) geen spits

Zomer in Holland. En dat merk je op de weg. Veel vakantiegangers ontbreken dus van dagelijkse files is nauwelijks sprake.

Bij (vrijwel) geen spits wordt tot 75 km verwacht. Enkele files op de zwaarste knelpunten.