Deze website gebruikt (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren en voor social media. Lees de cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
12 meldingen, waarvan 1 file (4 km) A6 dicht na ongeluk bij Bant Drukke ochtendspits ondanks herfstvakantie De A28 dicht na tweetal ongelukken 12 meldingen, waarvan 1 file (4 km) A28 bij Assen tot in de middag dicht door ongeluk Proef met dynamische maximumsnelheden op de A2 A4 dicht bij Markiezaat door ernstig ongeluk

Tegenslag blijft herstel Moerdijkbrug achtervolgen

Opnieuw is er tegenslag voor het herstel van de Moerdijkbrug. Het wegdek is niet stroef genoeg, zo is gebleken uit onderzoek. Daarom moet een extra slijtlaag worden aangebracht. Deze werkzaamheden duren tenminste zes weken, zodat ook de verkeersmaatregelen ter hoogte van de Moerdijkbrug anderhalve maand langer noodzakelijk blijven.

De versmalde en deels verlegde rijstroken veroorzaken nu vrijwel elke spits extra file: ’s ochtends op de rijbaan van de A16 en A17 richting Rotterdam en ’s middags op de rijbaan van de A16 richting Breda.

In 2005 werd de brug voorzien van een laag Hoge Sterkte Beton (HSB). Bij de werkzaamheden werd gebruik gemaakt van een tentconstructie, die op 25 november 2005 door de harde wind aan flarden ging. Eerder al was er commotie over de tent, omdat de gemeente Moerdijk eiste dat een bouwvergunning voor de tent zou worden aangevraagd. Voordat de gemeente bestuursdwang kon toepassen, is de tent verplaatst naar het deel van de brug dat onder de gemeente Dordrecht valt. Overigens werd dat besluit vernietigd door de rechtbank van Breda, omdat de werktent duidelijk niet bedoeld was om langere tijd op dezelfde plaats te staan.

In 2006 bleek dat het wegdek niet voldoende vlak was en dat er enkele kwetsbare plekken in het beton zaten. Daarom werd besloten dat de rijbaan een deklaag zou krijgen om de kuiltjes op te vullen. Op een aantal plekken moest de betonlaag eruit om de holle plekken te vullen. Het herstel begon op 20 november 2006, na een onderzoek hoe de problemen konden worden verholpen en veel getouwtrek met de aannemer van het project.

De problemen zijn er de oorzaak van dat de voor 2006 aangekondigde werkzaamheden aan de westelijke rijbaan van de Moerdijkbrug nog steeds niet zijn gestart.

Laatst gewijzigd: 1 juni 2007, 18:41
pp

Verkeersbeeld

[klik voor streaming]
23-10-18, 11:09

Spitsverwachting

di 23 oktober (Avond)
lichte spits

De avondspits zal niet veel anders verlopen dan de ochtendspits met harde wind en kans op regen. Omdat het verkeersaanbod in de herfstvakantie lager is, verwachten we geen grote problemen.

Bij een lichte spits wordt tot 150 km verwacht. De normale knelpunten hebben files.

wo 24 oktober (Ochtend)
lichte spits

Met name het noordoosten kan wat (mot)regen verwachten, echter is de kans erg klein dat dit invloed zal uitoefenen op het verloop van de spits. Een groot deel van het land viert herfstvakantie waardoor er minder woon-werkverkeer is.

Bij een lichte spits wordt tot 150 km verwacht. De normale knelpunten hebben files.